Isnin, 11 Januari 2010

KEMBALI KE RUTIN HARIAN...

|


Aktiviti hari ni saya mulakan dengan melawat seorang makcik yang kakinya baru saja dipotong untuk kali kedua akibat kencing manis.Bersama-sama saya adalah saudara Muslan.Sesampainya saya,secara kebetulan Puan Ewah baru saja hendak ke klinik untuk rawatan lanjutan jadi sempat juga saya berbual dgn beliau di samping menghulurkan sedikit sumbangan.Seterusnya saya bertolak pula ke rumah Puan Esah Endan yang terletak di Parit Haji Taib 3.Puan Esah telah tinggal di pondok yang daif ini selama lebih 20 tahun.Beliau yang buta sebelah mata hanya bergantung kepada bantuan JKM n jiran-jiran berdekatan.Sedikit sumbangan saya hulurkan untuk membeli keperluan beliau.













Jalan rosak juga salah satu aduan yang kerap saya terima.Jalan di dalam gambar adalah jalan tali air besar Bagan Serai.Jalan ini merupakan laluan alternatif penduduk-penduduk sekitar Masjid Tinggi dan Telok Medan untuk ke sekolah,pasar dan juga ke pusat bandar Bagan Serai.Kerosakan ini disebabkan oleh lori-lori yang membawa barang-barang projek dan apabila padi sudah masak maka banyaklah lori-lori dan mesin-mesin padi keluar masuk melalui jalan ini.Penduduk tidaklah sangat mengharapkan jalan ini ini diturap sebaik mungkin,cukuplah sekadar membaiki seperti contoh menampal lubang-lubang dengan batu dan diratakan sebaiknya.Kontraktor-kontraktor harus bertanggungjawab di atas permasalahan ini kerana disebabkan oleh jentera berat mereka,jalan ini rosak.Sama-sama guna jalan ini jadi sama-samalah jaga.

0 ulasan: